Meest gestelde vragen rondom maatregelen tegen het coronavirus

Laatste update: 1 december 2021

De uitbraak van het coronavirus raakt ook de dienstverlening van VCACursus.nl. Hieronder vindt je een overzicht van de meest gestelde vragen en bijbehorende antwoorden.

Hieronder vindt u het nieuwsbericht naar aanleiding van de laatste persconferentie: Corona-update: examens na 17.00 uur mogelijk vervroegd of verzet.

Bieden jullie cursussen en examens aan door het hele land?

VCACursus biedt op alle cursus- en examenlocaties weer klassikale cursussen en examens aan. In de cursuskalender vindt u een overzicht van alle locaties in Nederland en kunt u direct online uw cursus en/of examen boeken.

Wat doe ik als ik me vóór de cursus niet lekker voel?

Met gezondheidsklachten kunt u niet naar de cursus komen. Ook komende tijd hanteert VCANederland nog de omboekgarantie. Voelt u zich voorafgaand aan een cursus niet lekker? Blijf dan thuis! Als u dit minimaal 24 uur vóór de cursus aan ons doorgeeft, wordt de cursus gratis verplaatst.

Heb ik een coronapas nodig om bij VCACursus een cursus te volgen?
Zelf stelt VCACursus de coronapas (de QR-code vanuit de app CoronaCheck) niet verplicht. Wél is het zo dat veel opleidingen van VCACursus worden verzorgd op externe locaties, bijvoorbeeld hotels. Het is mogelijk dat deze locaties van hun gasten een geldige ‘coronapas’ verlangen. Kunt of wilt u deze coronapas niet delen met derden? Neem dan contact met ons op om de alternatieven te bespreken. U kunt ons bereiken via info@vcacursus.nl of 070-2045102.

Is het mogelijk om online examen te doen?
Nee, volgens de regels van de SSVV is het niet toegestaan om kandidaten online examen te laten doen.

Is het mogelijk om een cursus om te zetten naar een e-learning?
Ja, het is mogelijk om een cursus om te zetten naar een e-learning, u ontvangt geen restitutie voor het prijsverschil.

Meer informatie
Heb je nog vragen? Neem contact op met onze klantenservice via telefoonnummer 070 204 5102 of via het e-mailadres info@vcacursus.nl